Vad innebär rollen som kundkommunikatör?
Som kundkommunikatör tjänstgör du i telefonbokningen samt i fysiska biljettkassor. Kundkommunikatören är insatt i frågor om olika produktioner för hela bolaget och besvarar kundfrågor både digitalt och per telefon. Du har en viktig roll i att bevara bolagets varumärken och bidrar till en positiv kundupplevelse. Tjänsten är bred och arbetsuppgifterna innefattar områden som service, försäljning, administration och kommunikation, exempelvis genom att hjälpa kunder med sina abonnemang, boka biljetter och medverka vid event.
Som kundkommunikatör ansvarar du för vissa utskick och inbjudningar, till exempel inför premiärer samt lägger in produktioner och abonnemang i biljettsystemet.
I tjänsten ingår att schemalägga Östgötateaterns publikvärdar och att tjänstgöra som publikvärdsansvarig vid föreställningar. Tjänsten kräver därav visst kväll- och helgarbete. Övriga arbetsuppgifter som delegeras av publikutvecklingschefen ingår.
Vem söker vi?
Du som har:
• Erfarenhet av kundkommunikation och försäljning.
• Erfarenhet av servicearbete.
• Kunskaper i biljetthanteringssystem, exempelvis Tixly.
• Erfarenhet eller kunskap om scenkonst är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid den personliga potentialen och söker dig som kan och vet vad god service innebär. Du har en god förmåga att arbeta både självständigt och med andra. Som person är du serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Senast den 2024-12-23 vill vi ha din ansökan.
Övrig information:
Anställningsform: Vikariat, fr o m 2025-02-24 t o m 2025-10-17.
Omfattning: 100%, kväll- och helgarbete förekommer.
Tillträde: Februari eller enligt överenskommelse.
Placering: Norrköping.
Vad erbjuder Scenkonst Öst dig?
Scenkonst Öst skapar scenkonst med både bredd och spets och verksamheten är till för alla i Östergötland. Scenkonst Öst AB bildades 2016 och består av de konstnärliga verksamheterna Norrköpings Symfoniorkester, Östgötamusiken och Östgötateatern med ung scen/öst. Organisationen består också av ett verksamhetsstöd omfattande avdelningar för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet. Värdeorden mod, respekt och delaktighet står för bolagets gemensamma grund och förhållningssätt. Verksamheten har ca 230 anställda och lika många eller fler med anställning på visstid. Omsättningen är ca 200 mkr per år och ägare är Region Östergötland, Norrköpings kommun och Linköpings kommun.
De konstnärliga verksamheterna når under en genomsnittssäsong ca 160 000 besökare.
Marknads- och kommunikationsavdelningen består av fjorton medarbetare, uppdelade på redaktion och publikutvecklingsenhet. På avdelningen finns redaktör, innehållsproducenter för PR och grafisk form för respektive varumärke, publikutvecklingschef, säljstrateg, kundkommunikatörer, digital marknadsstrateg och innehållsproducent/filmare. Kundkommunikatörerna tillhör publikutvecklingsenheten.
För frågor om tjänsten:
Frida Lindroth, Publikutvecklingschef
frida.lindroth@scenkonstost.se
Tfn 0735 - 13 96 16
Facklig företrädare
Jenny Sandström, Fackförbundet Scen & Film
jenny.sandstrom@ostgotateatern.se
Tfn 0733 - 35 96 20
Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV till jobb.marknad@scenkonstost.se. Skriv ”Kundkommunikatör” i ämnesraden på mejlet. Senast den 2024-12-23 vill vi ha din ansökan.
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning eller ålder.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.